Tuesday, July 13, 2010

Perempuan Oh Perempuan!

hye korang...
post kali ni adalah mengenai PEREMPUAN..

secara jujurnya, semenjak aku melangkah ke alam pekerjaan ni, aku mula diperkenalkan kepada dunia yg sebenar.pelbagai jenis ragam dan kerenah manusia.satu pembelajaran yang baik untuk aku, so WELCOME TO THE REAL WORLD my dear!!!! bukan lagi zaman kanak-kanak yang asyik pikir pasal main,makan,tido...zaman remaja yang asyik pikir pasal keje sekolah dan sape orang yg admire kite...zaman pembelajaran yang asyik pikir pasal assigment,test n exam...tapi zaman yang dah selayaknya untuk memikirkan soal masa depan.that's the REAL WORLD.

ok2..back 2 the topic...PEREMPUAN...

walaupun ofis aku ni majoriti lelaki memandangkan aku bekerja dengan uniform tetapi sudah tentunya mesti ade perempaun jugak kan.walaupun perempuan seciput je kat sini, tapi banyak cerita yang aku boleh cerita pasal perempuan.

antara sikap perempuan yang bagi aku agak annoying walaupun aku sendiri perempuan adalah sikap DENGKI-MENDENGKI aka JELOZ,CEMBURU,PRASANGKA BURUK dan yang sekutu dengannya.kadang2 aku x paham.perlu ke sikap tu sesame perempuan???

ini terjadi bila aku hampir setahun lebih bekerja 'disini'. sebagai SEORANG ALIA, kebiasaannya aku akan menegur seseorang itu kalo aku terserempak.kenal x kenal itu blakang cerita.aku mengaku aku memang seorang 'penyenyap'...tapi kalo x tegur pun, sekurang-kurangnya aku akan menghadiahkan senyuman aku yang amat manis ini (sempat memuji diri sendiri) kepada orang tersebut. yang aku x puas hati disini ialah, kalo orang tu memang sah2 x kenal aku n x balas teguran aku, ape salahnya ko balas balik senyuman aku yang manis ni.tapi kalo ko memang xnak balas ape2 dan buat muke toyer pun aku x kesah la kot sebab ko pun x kenal aku kan...

tapi bile sampai bab orang yang aku kenal, orang yang sering kita terserempak (kire dalam kategori kenal la ye) buat camtu..memang aku xleh terima la kan..mula la aku nak cari salah aku katne...bila aku tegur, die sahut nak xnak je...pastu bile aku senyum, aku tengok balas tu macam x ikhlas je..itu ok la...kadang2 bile aku senyum, bleh plak die balas dengan muke cam 'taik' die tu...dan ketika itu, akan terdetik la ayat camni di dalam benakku;

"apehal la pompuan ni..aku wat salah ngan ko ke? aku amik bf ko ke? asal ko nak wat perangai camtu lak ngan aku?aku senyum sket punye manis ko leh wat muke camtu.."

tp seperti biase ar...aku ni ske berfikiran positif..

"maybe die jeloz sbb aku ni cun kot..sbb arini aku nmpak gorgeous kot..tu yang dia wat muke kat aku..hahahha..." (w'pun kedengaran seperti memuji diri sendiri, tp skurang2nya tak la aku sakit ati)

tp aku mmg kurang berkenan la ngan jenis orang camni..die blh x suke orang tanpa sebab2 tertentu..len kalo memang sah2 die xske orang tu sebab orang tu wat salah ngan die ke...tp dalam situasi aku ni..aku rase aku x wat salah ngan die..kalo ade ape2 hal aku cakap baik-baik tanpa menyinggung sedikit pun perasaan mana2 pihak...

bagi aku, kalo ko ade masalah ngan aku, ape kate ko jumpe aku terus n cakap ape yang ko x puas hati tu..skurang2nye, aku tau la ape masalah nye..ni x...tetibe je..itu membuat aku terpinga-pinga tau..aku plak jenis yang, kalo aku x wat masalah ngan orang tu aku tetap akan tegur or senyum ngan orang tu w'pun die xnk balas senyuman aku tu n walaupun akhirnya aku sendiri yang sakit hati..tapi kalo betol aku wat salah, aku mintak maaf n lepas tu everything back to normal...aku pun bukan jenis orang yang suke berdendam or pendam sesuatu tu lame2 melainkan orang tu wat salah giler2 ngan aku n melibatkan family...

tapi itulah hakikatnya...perempuan..xleh tengok orang lain lebih dari dia..mesti ade je yang x kene lepas tu...tapi bukan semua perempuan camtu ye...tp kenape ek???

*mmmmm...i'm wondering...~~~~



-------------------------------------------------------------------------------------



aik??? asal ade muke acha septriasa ni...ok..die memang cantik..tengok rambut die..aku nak wat rambut camtu la...tp kalo muke aku macam die..aku leh terima la kalo orang xske aku tanpa sebab yang tertentu...heheheh..tapi dalam cerita ni..i'm 'nobody' n i'm just a 'normal' person...

No comments:

Post a Comment